با داتیس ارتباط عالیست
Image is not available
تست سرعت
Image is not available
راه اندازی FTTH
Image is not available
اینترنت رادیویی
Image is not available
پشتیبانی 24 ساعته
استان البرز راه اندازی شد
نصب adslمخابرات البرز
با داتیس ارتباط عالیست
داتیس ارتباطات پارس مجری پروژه ای مخابراتی و ارتباطی در کشور با بهره گیری از دانش و تکنولوژی روز دنیا با کادر مجرب در خدمت هموطنان گرامی می باشد
نصب سرویس adsl
خدمات فیبر نوری
تلفن اینترنتی
ارتباطات رادیویی
previous arrow
next arrow
Full screenExit full screen
Slider
خدمات VoIP
 

VOIP چیست؟

VoIP برگرفته از (Voice over internet protocol) به معنای ( انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا ) است که با نام IPتلفنی نیز از آن یاد می شود. VoIPاز تکنولوژی های اینترنت و یا شبکه داخلی به جای شبکه های تلفنی سنتی برای انتقال سیگنال های صوتی استفاده می کند و نیازمند یک اتصال broadband نظیر DSL است. به عبارت ساده تر، VoIP یک سرویس تلفنی در بستر شبکه می باشد.
VoIP یک روش برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوت به داده های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل می شوند. فقط کافی است هزینه ISP را بپردازید. هدف از این‌کار غلبه گام‌به‌گام بر چالش‌هایی است که انتقال ترافیک صوتی را برروی بستر نه چندان باکیفیت شبکه‌های محلی با خطر روبه‌رو می‌سازد. از این‌رو پیمودن این مسیر، لازمه تضمین موفقیت پروژه های VoIP سازمانی است.
مکالمات تلفنی مبتنی بر IP، تفاوت‌های بنیادینی با ارتباطات داده دارند و کیفیت این مکالمات ارتباط تنگاتنگی با کارایی شبکه دارد. به‌طوری‌که هرگونه تاخیر در تبادلات سطح شبکه، افت کیفیت محسوسی را به همراه خواهد داشت. التزام مدیران شبکه به ارتقای کارایی LAN، خطوط و تجهیزات دسترسی به شبکه گسترده، و به‌کارگیری ابزارهای مدیریت و کنترل کیفیت، شرط موفقیت پروژه‌های VoIP است.
کاربرانVoIP با استفاده از سافت فون ها و یا IP فون ها، می توانند با افرادی که از سرویس تلفن سنتی استفاده می کنند، تماس برقرار نمایند.



 

VoIP چگونه کار می کند؟


متداولترین کاربرد VoIP برای موارد شخصی و استفاده در منازل ، سرویس های تلفنی مبتنی بر اینترنت است که با محوریت یک سوئیچ تلفن انجام می شود . با استفاده از فن آوری فوق ، استفاده کنندگان می توانند همچنان دارای یک شماره تلفن باشند . در چنین مواردی ممکن است از یک آداپتور نیز استفاده گردد. آداپتور فوق این امکان را دراختیار استفاده کننده قرارخواهد داد تا بتوانند از یک تلفن معمولی نیز استفاده نمایند. در زمان استفاده از این سرویس، مخاطب شما متوجه این موضوع نخواهد شد که شما از فن آوری VoIP استفاده می نمائید و قادر به تشخیص دقیق تفاوت سرویس فوق نسبت به یک تلفن سنتی نمی باشد.
در گذشته ای نه چندان دور، پیشگامان عرصه های علمی به این نتیجه رسیدند که می توان یک سیگنال را به صورت دیجیتال و در یک مسافت طولانی ارسال نمود. بدین منظور می بایست قبل از ارسال سیگنال، آن را با استفاده از یک مبدل آنالوگ به دیجیتال(ADC) ، دیجیتال و سپس ارسال و در نقطه پایانی انتقال، با استفاده از یک مبدل دیجیتال به آنالوگ(DAC) مجددا آن را به آنالوگ تبدیل نمود. فن آوری VoIP نظیر آنچه اشاره گردید کار می کند.
در ابتدا، صدای دیجیتال شده در بسته های اطلاعاتی قرار می گیرد و پس از ارسال در مقصد مجددا به صوت تبدیل می گردد. با ذخیره اطلاعات به فرمت دیجیتال می توان بر روی آنان کنترل بهتری را اعمال نمود. مثلا می توان آنان را فشرده، مسیر آنان را تعیین و یا آنان را به یک فرمت جدید دیگر تبدیل نمود.
شبکه های مبتنی‌ بر پروتکل TCP/IP از بسته های اطلاعاتی IP تشکیل می گردند که شامل یک هدر ( برای کنترل ارتباطات ) و یک payload به منظور مبادله داده می باشند. فن آوری VoIP از بسته های اطلاعاتی IP به منظور حرکت در شبکه و رسیدن به مقصد نهائی استفاده می نماید .


 

مزایای VoIP

از جهات گوناگون می توان به بررسی مزایای VoIP پرداخت.
البته کاهش هزینه را از جمله جذاب ترین ویژگی های نرم افزار مرکز تماس ویپ می توان قلمداد کرد ، برخی از دلایل کاهش هزینه ها عبارتند از:
• جهت راه اندازی ویپ نیازی به سیم کشی مجزا وجود ندارد
این تکنولوژی از شبکه کامپیوتری شرکت برای ارتباطات تلفنی بهره می برد که موجب حذف کابل کشی مجزا می شود . ضمنا در صورت جابجایی مکانی کاربر، دردسر سیم کشی تلفن برای مکان جدید وجود ندارد.
• تماس کاربران از خارج شرکت به صورت رایگان
کاربران از طریق اینترنت قادر به تماس با شرکت می باشند. این ویژگی برای کارمندانی که خارج از شرکت فعالیت دارند علاوه بر کسر هزینه ها موجب تسهیل تماس نیز می شود.
• گسترش آسان
افزودن کاربر در این سیستم ها به سادگی انجام پذیر است و برخلاف سیستم قدیمی نیاز به سیم کشی برای هر کاربر جدید وجود ندارد.
• امکان ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر
امروزه استفاده ازSoftPhone ها در شرکت ها به صورت روزافزون در حال گسترش است . این نرم افزارها جایگزینی برای دستگاه تلفن به شمار می رود و تنها نیاز است که کاربر یک Handset برای برقراری تماس تلفنی داشته باشد .لذا بدین صورت می توان در هزینه خرید تلفن صرفه جویی کرد.
• مدیریت متمرکز
مرکز تلفن VoIP محیطی تحت شبکه برای کاربر ایجاد می کند که از طریق آن می توان تنظیمات را تغییر داده، کاربر اضافه کرده و یا گزارش گیری های حرفه ای انجام دهد.
• امکان برقراری کنفرانس های صوتی و تصویری
شرکت هایی که از برقراری کنفرانس ها در بستر VoIP استفاده می کنند از هزینه گزاف برقراری ارتباطات تلفنی با توجه به مسافت کاربران جلوگیری می کنند.
در ادامه مجموعه ای از مزیت های ویپ آورده شده است :
• ترکیب صدا و اطلاعات در ارتباطات
• استفاده از استاندارد SIP ،H.323
• کاهش هزینه های پشتیبانی و نگه داری به دلیل ادغام شبکه دیتا و تلفن
• پویایی و پیشرفت روز افزون نرم افزارهایSoftPhone
• قابلیت توسعه و برنامه نویسی برای گوشی های تلفن و موبایل
• پشتیبانی از امکانات مخابراتی کنونی و ارایه خدمات جدید، با هزینه پایین و سهولت در اجرا

تماس با مدیرعامل

اگر می خواهید رضایت یا نارضایتی خود را مستقیم به من اعلام کنید... اگر فکر می کنید یکی از همکاران من که با شما در ارتباط است، لایق تشویق یا تذکر است... اگر پیشنهادی برای داتیس ارتباطات پارس دارید که می تواند راهگشای ما باشد... اگر دوست دارید، با داتیس ارتباطات پارس به هر نوعی همکاری داشته باشید... اگر هر خلاقیت یا مطلبی هست که مایلید مستقیما به من اطلاع دهید.... می توانید با پر کردن فرم تماس با ما که مستقیم توسط خود من چک می شود و یا ارسال ایمیل به mojtaba@hajimolahoseini.ir با من در ارتباط باشید. همچنین عضویت شما در باشگاه مشتریان داتیس ارتباطات پارس که متعلق به همه شماست (فارغ از اینکه مشترک داتیس ارتباطات پارس هستید یا نه) فضایی برای ارتباط نزدیکتر من و همکارانم با شما خواهد بود.

مراکز سانترال و voip

 

خدمات تخصصی خانه هوشمند